Monday, March 21, 2016

8 Months Later...


Assalamalaikum and hello.

RED VELVET. Dari kiri: Yeri, Joy, BAE (I mean, Wendy), Irene dan Seulgi

8 bulan berlalu sejak last post, dan saya kembali. Kesian blog ni terabai. For now, I will TRY my best untuk cuba sekurang-kurangnya apdet sekali sebulan/seminggu/kalau ada masa. Ekceli sekarang ni memang masaku terluang habis so itulah aku dapat apdet.

Sekarang ni aku suda masuk sem 5 diploma. Last sem di UniKL. Lepastu industrial training aka intern aka praktikal or whatever you call it.

TAPI

Ada halangan besar yang perlu ditempuh.


FYP.


Final
Year
Project






Ok relax2. Belum apa2 sudah stres? K sabar dulu.

Tajuk FYP aku ialah...

A STUDY ON PHYSICOCHEMICAL PROPERTIES AND SENSORY EVALUATION OF A HIGH PROTEIN BISCUIT INCORPORATED WITH BETA CAROTENE.


secara mudahnya, aku cuma perlu buat BISKUT lepastu test dia punya kandungan protein, tekstur biskut tu dan penerimaan orang terhadap produk tu.


"Hak ala biskut je pun apadahal. Tak payah stres kot."


BUT WAIT!


kalau buat BISKUT perlu ada TEPUNG kan. the catch here is aku perlu buat TEPUNG dari....

Ubi keledek
  DAN JUGA...

LABU

YANG FRESH. BUKAN TEPUNG YANG BELI TERUS DARI PASAR (ya aku tau memang ada jual.).


LEPAS TAU AKU KENA BUAT MACAM TU,



Setakat ini progress masih lancar (Alhamdulillah) biarpun agak slow. Tapi berjalan lah jugak. Tiada buffer2 gitchew.
The thing is, aku baru masuk lab untuk beberapa hari. Dan SANGAT penat la ai tel yu. Mana mau kupas kulit, steam, mash, timbang, keringkan, blender, timbang, simpan.

Apa lah sangat kan. Bukan penat pun tu.

YA MEMANG NDAK PENAT PUN. BEST NIH! OMG MESTI BEST KALAU BUAT NI HARI2
(Then again, our moms prolly had it worse than us so why am I even complaining? Baru sikit ni. I LOVE YOU MOM!)

After all the research suda abis, buat tesis. Lepas tu present, and done!

Aku sangat(x10) berharap agar aku dapat kumpulkan semangat untuk setelkan benda ni. I will be one very satisfied person if I am done wid diz.



so yeah. terima kasih la kalau ada yg sanggup baca sampai abis :') I aprisiyet uols punya effort :') nah belanja sikit gambar Wendy pegang bot kertas for.. reasons.



kalau ada yang kurius pasal mai fyp and mau tau lagi lanjut, feel free to contact me here or komen below k.

kita akhiri sesi kali ini dengan serangkap pantun.

daun limau daun selasih,
terima kasih.

babai. MUAH!


No comments:

Post a Comment